Lees hier de FAQ voor concerten in Patronaat volgens de huidige RIVM-maatregelen

Update: 15 oktober 2020

Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen die van kracht zijn vanaf 15 oktober kan Patronaat de komende concerten continueren volgens het huidige 1,5-meterprotocol voor maximaal dertig bezoekers, zonder horeca. In aanvulling op het protocol dragen onze medewerkers vanaf vandaag mondbescherming bij de producties en vragen we dit ook van onze bezoekers. Maar wat houdt dat in voor Patronaat, en voor je bezoek aan Patronaat?

De Stage 1,5 programmering zal de komende weken worden voortgezet. De aangepaste capaciteit van de zalen bedraagt 30 personen in Stage 1, en 30 personen in Stage 2 en hierbij kan een veilige afstand worden gehouden tussen bezoekers en personeel. Lees hier waar je als bezoeker op moet letten voordat je Patronaat komt bezoeken.

De programmering gaat dus door en we kijken er naar uit je te verwelkomen bij een van onze concerten in Stage 1 of Stage 2! Wel vragen we aan ons publiek, net als aan ons personeel en de artiesten die we ontvangen, om de nodige verantwoordelijkheid te nemen. Voel je je niet lekker, ben je niet fit? Blijf dan thuis, en neem geen risico. Als we rekening houden met elkaar, ons gezonde verstand blijven gebruiken, geen risico's nemen en de maatregelen netjes opvolgen, voorkomen we besmettingsgevaar. En op die manier kan Patronaat, samen met alle andere culturele instellingen die Haarlem rijk is, voorlopig op een veilige manier openblijven.


Voor je naar Patronaat komt:

  •           Je bent vanaf 30 minuten voor aanvang welkom.
  •           Blijf thuis als je griepverschijnselen of verkoudheidsklachten hebt.
  •           Koop je kaarten vooraf, zodat we je gegevens in huis hebben om je eventueel op de hoogte te brengen van Corona-gevallen in Patronaat.
  •           De stelregel voor iedereen luidt: houd rekening met elkaar en gebruik je gezond verstand. 
  •           Houd 1,5 meter afstand van anderen. Volg daarvoor de aangegeven looproute.
  •           Was je handen regelmatig, wij zorgen ervoor dat je bij binnenkomst je handen kunt desinfecteren.
  •           Na aanvang is er geen toegang meer tot de zaal (geen uitzonderingen, geen restitutie).
  •           Schud geen handen. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog. 
  •           Blijf zoveel mogelijk op je plaats zitten.
  •           Fluiten, meezingen of schreeuwen mag niet. 
  •           De barren zijn gesloten. Op de tafels ligt een QR code,  vul daarmee je contactgegevens in voor het bron- en contactonderzoek van de GGD (dit is niet verplicht)
  •           Koop je een kaart aan de deur? Laat dan je gegevens achter.

Lees hieronder de FAQ. Staat jouw vraag er niet bij? Mail ons dan op: info@patronaat.nl Veel plezier bij de show!

Wat te verwachten bij jouw bezoek aan Patronaat:

Na aankoop van een ticket en voorafgaand aan je bezoek krijg je via Ticketmaster de basis informatie in beeld, en krijg je dit toegezonden. Hieronder proberen we zoveel mogelijk bezoekersvragen te beantwoorden. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op via:info@patronaat.nl

Ik wil Patronaat bezoeken, kan dat?

Jazeker! Anders dan voorheen zijn we nu echt alleen toegankelijk wanneer je vooraf een ticket hebt gekocht of gereserveerd, een half uur voor aanvang gaan de deuren open voor ticketkopers. Bij binnenkomst vragen we naar de gezondheid van jou en je huisgenoten.

Ik wil samen met een gezinslid/vriend/kennis/familielid naar een concert, kan ik voor hen een ticket kopen?

Ja, het is mogelijk meerdere tickets tegelijk te kopen, we werken met duo tickets en een klein aantal solo tickets om zo de capaciteit van de zaal het beste en veiligste te benutten. Op de dag zelf wordt per huishouden de plek in de zaal toegewezen. We kunnen geen plekken garanderen maar proberen zoveel mogelijk rekening te houden met ieders situatie en huishouden. We hopen op je begrip.

Ik wil graag naar een concert met een vriend/vriendin/kennis, kunnen we bij elkaar zitten?

Wanneer jullie niet uit hetzelfde huishouden komen moeten jullie onderling 1,5 meter afstand houden, ook in de zaal. We kunnen geen plekken garanderen maar proberen zoveel mogelijk rekening te houden met ieders situatie en huishouden. We hopen op je begrip. We verkopen enkele plekken en duo-plekken - dit heeft te maken met de beperkte indeling van de zaal.

Ik wil met mijn partner/gezinslid naar een concert, kunnen wij bij elkaar zitten?

Wanneer je uit hetzelfde huishouden komt hoef je onderling geen afstand te houden. Je kan dan naast elkaar zitten. We kunnen geen plekken garanderen maar proberen zoveel mogelijk rekening te houden met ieders situatie en huishouden. We hopen op je begrip. We verkopen enkele plekken en duo-plekken - dit heeft te maken met de beperkte indeling van de zaal.

Ik heb een ticket gekocht voor een concert in Patronaat maar ben verkouden, wat nu?

Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of last van benauwdheid, je thuisblijft. Bij koorts en/of benauwdheid geldt dit voor iedereen in je huishouden.

Ik heb een ticket en (lichte) verkoudheidsklachten, mag ik komen als ik een mondkapje op doe?

Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of benauwdheid, je thuisblijft. Bij koorts en/of benauwdheid geldt dit voor iedereen in je huishouden. Het dragen van een mondkapje brengt hier geen verandering in.

Ik heb een ticket gekocht voor een concert in Patronaat, maar iemand in mijn huishouden is verkouden, wat nu?

Op advies van het RIVM is het belangrijk dat je als iemand in je huishouden verkoudheidsklachten heeft, met koorts en/of benauwdheid, je thuisblijft. 

Als ik toch niet kan komen, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

Helaas is het niet mogelijk om de ticket te annuleren en restitutie te geven. We hopen op begrip in deze situatie. We stellen het op prijs als je ons tijdig aangeeft verhinderd te zijn via: info@patronaat.nl

Patronaat heeft meerdere ingangen, hoe weet ik waar ik naar binnen moet?

Onze medewerkers wachten je op bij de ingang en door middel van bewegwijzering zal ter plekke duidelijk zijn welke ingang geopend is.

Is het dragen van mondkapjes verplicht in Patronaat?

We raden het dringend aan om een mondkapje te dragen in en rondom Patronaat. Indien je op je plek zit, mag het mondkapje weer af. We danken je voor je medewerking hierin.

Wat gebeurt er als ik in de rij moet staan om binnen te komen?

Bewegwijzering en medewerkers attenderen alle bezoekers op het houden van 1,5 meter afstand, ook in de rij bij de entree. Er zullen speciale vakken op de grond te zien zijn waar 1,5 meter wordt aangehouden.

Hoe wordt mijn ticket gescand?

Het scannen van tickets gebeurt door een medewerker met voldoende afstand.

Is er een gezondheidscheck aan de deur?

Ja, bij binnenkomst vragen we naar je gezondheid en die van je huisgenoten. Indien er twijfels zijn, kan het personeel de toegang weigeren.

Ik sta op de gastenlijst of wil nog een kaart kopen, waar kan ik me melden?

Je kan je melden aan de kassa die open gaat voordat het concert begint. Daar vragen we je om je gegevens achter te laten volgens de horeca-richtlijnen.

Wat doet Patronaat om de 1,5 meter afstand te waarborgen?

  • Er zijn looproutes, waar nodig met eenrichtingsverkeer en extra in- en uitgangen. 
  • Signing, markering of medewerkers geven aan waar je plaats kan nemen in de zaal. 
  • Activiteiten zijn mogelijk in verschillende tijdslots. 
  • Alleen bezoekers met een ticket hebben toegang. Tickets zijn alleen vooraf verkrijgbaar via onze website. 
  • Onze medewerkers dragen mondkapjes 
  • Voor de capaciteit van de ruimtes is rekening gehouden met 1,5 meter afstand 

Kan ik mijn jas ophangen bij de garderobe?

De garderobe is gesloten, jassen mogen mee de zaal in. Ook zijn er kluisjes aanwezig voor tassen en jassen.

Zijn er desinfecterende middelen aanwezig in Patronaat zodat ik mijn handen kan ontsmetten?

Ja, er zijn desinfectieplekken aanwezig en het is mogelijk je handen te wassen.

Is toiletbezoek mogelijk tijdens mijn bezoek aan Patronaat?

Ja, dat is mogelijk. De toiletten worden extra schoongemaakt en er geldt een maximumaantal personen per toiletgroep.

Moet ik mijn gegevens ergens achterlaten voor bron- en contactonderzoek?

Ja, we vragen je om je gegevens in te vullen op je plekje. Je kan de QR code scannen en die brengt je naar een menu om je gegevens in te vullen. Dit is voor het bron- en contactonderzoek van de GGD, zodat zij contact met je kunnen opnemen als er een besmetting binnen Patronaat plaats vindt. Het is niet verplicht je gegevens achter te laten. 

Kan ik wat drinken tijdens mijn bezoek aan Patronaat?

Nee, op dit moment is de horeca gesloten. Wel is het mogelijk een flesje water mee te nemen zodat je tijdens de voorstelling wat kan drinken.

Is Patronaat nu ook toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

Ja, we kunnen echter helaas alleen assistentie bieden op afstand. Indien je begeleiding nodig hebt vragen we je een huisgenoot mee te nemen.

Als ik eenmaal binnen ben, kan ik dan nog even naar buiten om te roken?

Ja, je kan naar buiten om te roken. Volg hiervoor de looproute naar buiten (richting de voorkant van het pand) en laat je drankje binnen achter. Je kan daarna via de entree-deur waardoor je eerder bent binnen gekomen weer terug naar je plek lopen. We vragen je vriendelijk dit tot een minimum te beperken omdat het heen en weer lopen ook storend kan zijn voor de andere bezoekers.

Waarom zijn er maar een beperkt aantal solotickets, en verder duotickets?

Dit is het geval omdat we onze zaal nu per tweetallen hebben ingericht volgens het protocol – dit is de veiligste indeling in de zaal. Daarbij kunnen we anders niet van onze maximale capaciteit gebruik maken, als we te veel losse plaatsen en losse stoelen verkopen. We hebben per zaal beperkt mogelijkheid voor enkele plekken, dat zijn de solotickets. Verder zijn het dus duoplekken waarbij de 1,5 meter in stand kan worden gehouden.

Geplaatst op di. 15-09-2020

Delen deel

Deze site maakt gebruik van cookies. Lees hier onze Cookie Verklaring en lees hier onze Privacy Verklaring